Češi na zahraničních veletrzích

Pod pokličku galerií současného umění II

Druhá polovina roku, mezi koncem letních prázdnin a vánocemi, bývá na trhu s výtvarným uměním nejrušnějším obdobím vůbec. Stručnou rekapitulací české účasti v mezinárodním prostředí prestižních uměleckých veletrhů nás provádí galeristka Lucie Drdová.

Aleksandra Vajd: Bez názvu / 2013 / Drdova Gallera

 

Podzimní sezóna pomalu končí a pro české galerie byla více než úspěšná. Na řadě evropských veletrhů se současným uměním se prezentovali výrazné osobnosti současné české scény.

Hunt kastner artworks, která od začátku září působí na nové adrese v Bořivojově ulici v sousedství Drdova Gallery, byla přijata na veletrhy v Londýně a Paříži s českými umělci, kteří se účastnili benátského Bienále. Zbyněk Baladrán, který je spoluautorem prezentace Česko-slovenského pavilonu, vytvořil projekt pro solo sekci Frame na londýnském Frieze. Jen o týden později byla mezinárodně velice úspěšná umělkyně Eva Koťátková zastoupena na pařížském veletrhu Fiac.

Vladimír Houdek: Liquid Scarlet 2013 / Artissima Torino 2013 / foto Polansky Gallery

 

Naopak na německy mluvích trzích v Berlíně a Vídni se představily Svit, Polansky Gallery a Drdova Gallery. Svit na abc Berlin přivezl umělecké duo Vasila Artamonova a Alexeye Klyuykova. Na Vienna Fair připravili prezentaci složenou z prací fotografické dvojice Jasanský – Polák, nebo Jiřího Kovandy. Drdova Gallery zde představila objekty Pavly Scerankové, nebo fotografie Aleksandry Vajd a Hynka Alta. Polansky Gallery navíc odjela ještě na Artissimu do Turína a stejně jako na předchozích veletrzích i zde se prezentovala výhradně malbami Vladimíra Houdka.

Eva Koťátková: Asyl 2013 / Fiac Paris 2013 / foto Hunt Kastner

 

Veletrhy se pro české galerie staly jedním z nejdůležitejších momentů v představení domácích autorů širokému spektru mezinárodního publika. Vedle faktu, že hledají svým umělcům sběratele, se jedná především o odborníky z řad kurátorů a ředitelů výstavních institucí. Danou tvorbu zprostředkovávají také uměleckým kritikům a novinářům. Právě to je primární význam galerijní účasti a zájem ze strany zmíněných profesionálů může kariéru umělce výrazně posunout.

Pro českou veřejnost, případně sběratele či investory, je to také zpráva, která indikuje, jací umělci mají největší potenciál zhodnocení na poli současného umění u nás.

 


Související články

Nový investiční fond umění cílí na výnos 10 procent ročně

Nový investiční fond umění cílí na výnos 10 procent ročně

Vznik fondu Collectiv Art OPF

V Česku vznikl další investiční fond, který bude zhodnocovat prostředky investorů nákupem a prodejem uměleckých děl. Fond Collectiv Art OPF se zaměří převážně na české autory klasické moderny a poválečného umění. Nakupovat bude i díla mladých umělců....

12. prosince 2023
Dosud nevídaný Štyrský sahá poprvé na miliony eur

Dosud nevídaný Štyrský sahá poprvé na miliony eur

Sotheby's Paříž 6. 12. 2023

Milionových obrazů má Jindřich Štyrský na svém kontě již přes čtyři desítky, počítáno v českých korunách. V eurech však ještě žádný. Tuto situaci může zásadním způsobem změnit první prosincová středa, kdy se bude dražit autorovo vrcholně surrealistic...

5. prosince 2023
Monumentální Karlův most podle Černého

Monumentální Karlův most podle Černého

Galerie Kodl 26. 11. 2023

O Karlovi Černém bylo v prvním pololetí letošního roku na aukcích hodně slyšet. Nyní se na trh dostává plátno patřící k nejmonumentálnějším autorovým dílům, které kdy byly draženy v aukci. O Karlův most se začne bojovat na 4,5 milionu korun bez provi...

23. listopadu 2023
Zobrazit všechny

Další články

Další články autora

Začínáme na Žižkově...

Začínáme na Žižkově...

26. srpna 2013

Na co myslí... Lucie Drdová

Na co myslí... Lucie Drdová

21. března 2013

Rok od roku je to lepší

Rok od roku je to lepší

15. února 2011


<